آکادمی کسب و کار برقی

آزمون نظام مهندسی برق، بازار کار رشته برق، استخدام مهندس برق، سایت برقیِ اعزام مهندس برق به خارج

آکادمی کسب و کار برقی

آزمون نظام مهندسی برق، بازار کار رشته برق، استخدام مهندس برق، سایت برقیِ اعزام مهندس برق به خارج

بررسی تاثیر اعمال هزینه اجتماعی آلاینده ها در شاخصهای اقتصادی نیروگاههای برق آبی

عنوان: بررسی تاثیر اعمال هزینه اجتماعی آلاینده ها در شاخصهای اقتصادی نیروگاههای برق آبی

نوع محصول: فایل ورد (word)

نحوه ارسال: دانلودی

کد محصول: FA016

زبان: فارسی

تعداد صفحات: 137

دانلود رایگان بخشی از فایل

 

 

برای خرید فایل ورد کلیک کنید

 

قیمت: 100000

 

چکیده:

تعدد پروژه های مورد نیاز کشور در کلیه بخشها از یک سو و کمبود سرمایه از سوی دیگر سبب میشود تا ارزیابی اقتصادی طرحها به عنوان یکی از مهمترین معیارهای تصمیم گیری جهت پروژه ها مطرح گردد. اساس روشهای ارزیابی اقتصادی طرحها بر برآورد هزینه ها و فایده های طرح استوار می باشد . تلاش برای برآورد دقیق تر هزینه ها و فایده های طرح می تواند در کیفیت ارزیابی اقتصادی تاثیر مثبت فوق العاده ای داشته باشد . همانطور که عدم دقت در این زمینه می تواند موجب نتیجه گیریهای نادرست گردد. پروژه های تولید انرژی بر قابی در دهه اخیر با استفاده از روش نیروگاه حرارتی جایگزین مورد ارزیابی اقتصادی قرار گرفته اند. در این چار چوب کلیه هزینه های نیروگاه حرارتی جایگزین به عنوان در آمدهای طرح منظور می گردد.  

ادامه مطلب 

کانال تلگرام مهندسی برق

کانال تلگرام نظام مهندسی برق

کانال تلگرام پایان نامه نویسی

کانال تلگرام مقاله نویسی

دانلود پایان نامه فارسی، پایان نامه رایگان، دانلود رایگان پایان نامه word، پایان نامه برق، دانلود پایان نامه برق

 

مطالعه و بررسی عیوب و محاسن راه اندازهای موتورهای الکتریکی

نوع محصول: فایل ورد (word)

نحوه ارسال: دانلودی

کد محصول: FA015

زبان: فارسی

تعداد صفحات: 115

دانلود رایگان بخشی از فایل

 

برای خرید فایل ورد کلیک کنید

 

قیمت: 100000

 

چکیده:

از آنجایی که امروزه راه اندازی موتورهای الکتریکی یکی از مسائل و دغدغه های بزرگ کارخانه های صنعتی و شرکت های تولیدی و نیز تولید کنندگان نیروی برق و شرکت های وابسته میباشد در این پروژه به بررسی برخی از این راه اندازها می پردازیم و محاسن و معایب آنها را مورد بررسی علمی قرار میدهیم.

از دلایل اهمیت موضوع شوک های الکتریکی و مکانیکی شدیدی می باشد که در زمان راه اندازی به شبکه برق رسانی و موتور وارد  و سبب استهلاک شدید دستگاه های موجود و بالا بردن هزینه های اقتصادی می شود . بنابراین استفاده از راه انداز های مناسب بخصوص در مورد موتورها با توان های بیش از چندین اسب بخار در کاهش هزینه های برق مصرفی و نیز هزینه های نگهداری و تعمیر  تاثیر بسزایی دارد.

 

فهرست:

1 ) کلیات موتور آسنکرون سه فاز : ...................................................................1

      1 - 1 ) ساختمان موتورهای القایی سه فاز :...................................................................2

               1-1 - 1 ) استاتور : .................................................................................................2

               1-1 - 2 ) رتور : .......................................................................................................3

               1-1 -3 ) حلقه های لغزان : .....................................................................................4

               1 - 1 -4 ) جاروبک ها : ...........................................................................................4

               1 1- 5 ) یاتاقان و بدنه : ......................................................................................4

      1  2 )  عملکرد موترهای القایی سه فاز: .......................................................................5

               1  2  1 ) موتور ساکن .........................................................................................5

               1  2 -2 ) مکانیزم تولید گشتاور در موتور القایی ( آسنکرون ) : ................9

               1  2  3 ) موتور گردان : ....................................................................................14

               1  2  4 ) موتور در شرایط ماندگار : .............................................................22

      1 - 3 ) موتور فقس سنجابی : .......................................................................................25

2 ) انواع روشهای راه اندازی موتور القایی سه فاز: .....................................28

      2  1 ) روش راه اندای مستقیم : ..................................................................................30

      2  2 ) روش راه اندازی توسط افزایش مقاومت رتور : ..........................................31

               2  2  1 ) موتورهای رتور سیم پیچی شده : ................................................31

               2  2  2 ) Liquide starter : .........................................................................37

               2  2  3 ) درایور راه اندای کرامی : .................................................................38

               2  2  4 ) راه اندازی موتورهای قفس سنجابی با توجه

                                  به جریان و مقاومت رتور : .............................................................40

       ادامه مطلب 

کانال تلگرام مهندسی برق

کانال تلگرام نظام مهندسی برق

کانال تلگرام پایان نامه نویسی

کانال تلگرام مقاله نویسی

دانلود پایان نامه فارسی، پایان نامه رایگان، دانلود رایگان پایان نامه word، پایان نامه برق، دانلود پایان نامه برق

 

استفاده از پایدار کننده های سیستم قدرت (PSS) جهت بهبود میرایی نوسانات با فرکانس کم سیستم

نحوه ارسال: دانلودی

کد محصول: FA014

زبان: فارسی

تعداد صفحات: 152

دانلود رایگان بخشی از فایل

برای خرید فایل ورد کلیک کنید

قیمت: 100000

چکیده:

موضوع این پایان نامه طراحی پایدار کننده های مقاوم برای سیستم های قدرت است، به قسمی که پایداری سیستم در محدوده وسیعی از تغییر پارامترها و تغییر شرایط نقطه کار تضمین شود. در این راستا ابتدا به مطالعه اثر تغییر پارامترهای بر پایداری 
سیستم های قدرت تک ماشینه و چند ماشینه پرداخته می شود. سپس دو روش طراحی کنترل کننده های مقاوم تشریح شده، و در مسئله مورد مطالعه به کار گرفته می شوند. سرانجام ضمن نقد و بررسی این روش ها، یک روش جدید برای طراحی PSS ارائه می شود. در این روش مسئله طراحی پایدار کننده مقاوم به مسئله پایدار کردن 
مجموعه ای از مدلهای سیستم در نقاط کار مختلف تبدیل می شود. این مسئله نیز به یک مسئله استاندارد بهینه سازی تبدیل شده و با استفاده از روش های برنامه ریزی غیر خطی حل می گردد. سرانجام کارایی روش فوق در طراحی پایدار کننده های مقاوم برای یک سیستم قدرت چند ماشینه در دو مسئله مختلف (اثر تغییر پارامترها بر پایداری دینامیکی و تداخل PSS ها) تحقیق شده و برتری آن بر روش کلاسیک به اثبات می رسد.

فهرست مطالب

عنوان                                صفحه

چکیده

فصل اول  مقدمه

1-1- پیشگفتار.......................... 4

1-2- رئوس مطالب ....................... 7

1-3- تاریخچه .......................... 9

فصل دوم : پایداری دینامیکی سیستم های قدرت

2-1- پایداری دینامیکی سیستم های قدرت... 16

2-2- نوسانات با فرکانس کم در سیستم های قدرت 17

2-3- مدلسازی سیستمهای قدرت تک ماشینه .. 18

2-4- طراحی پایدار کننده های سیستم قدرت (PSS)     23

2-5- مدلسازی سیستم قدرت چند ماشینه..... 27

فصل سوم: کنترل مقاوم

3-1-کنترل مقاوم ....................... 30

3-2- مسئله کنترل مقاوم................. 31

3-2-1- مدل سیستم....................... 31

3-2-2- عدم قطعیت در مدلسازی............ 32

3-3- تاریخچه کنترل مقاوم............... 37

3-3-1- سیر پیشرفت تئوری................ 37

3-3-2- معرفی شاخه های کنترل مقاوم...... 39

3-4- طراحی کنترل کننده های مقاوم برای خانواده ای از توابع انتقال ................................... 45

3-4-1- بیان مسئله...................... 45

3-4-2- تعاریف و مقدمات................. 46

3-4-4-‌‌‌تبدیل مسئله پایدارپذیری مقاوم به‌یک مسئله Nevanlinna–Pick ................................... 50

3-4-5- طراحی کنترل کننده............... 53

3-5- پایدار سازی مقاوم سیستم های بازه ای     55

3-5-1- مقدمه و تعاریف لازم..................... 55

2-5-3- پایداری مقاوم سیستم های بازه ای. 59

3-5-3- طراحی پایدار کننده های مقاوم مرتبه بالا   64

ادامه مطلب

کانال تلگرام مهندسی برق

کانال تلگرام نظام مهندسی برق

کانال تلگرام پایان نامه نویسی

کانال تلگرام مقاله نویسی

 

دانلود پایان نامه فارسی، پایان نامه رایگان، دانلود رایگان پایان نامه word، پایان نامه برق، دانلود پایان نامه برق